Klanttevredenheidsonderzoek 2016

07 februari 2017

UNIS Group voerde in 2016, net als in 2015, een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) uit. Klanten ontvingen een uitnodiging om onze online enquête in te vullen. Bijna 1700 contactpersonen gaven hier gehoor aan. We hebben getoetst in hoeverre ons aanbod en dienstverlening aansluiten bij de wensen en behoeften van onze klanten.

Uitkomsten

Onze klanten waarderen UNIS Group goed, en daar zijn we blij mee! Het gemiddelde cijfer voor onze service is namelijk een 4,2 op een schaal van 1 tot en met 5. Klanten geven ons een hoge beoordeling op met name onze (technische) deskundigheid, klantvriendelijkheid, bereikbaarheid en het adequaat reageren op vragen. We zijn meer dan tevreden met dit resultaat!

Wat hebben we in 2016 verbeterd?

Uit het klanttevredenheidsonderzoek van 2015 kwam naar voren dat de voorraadniveaus van diverse elektronica en merken beter moesten. In 2016 hebben we onze website uitgebreid met een grote hoeveelheid aan elektronica die wij uit voorraad leveren.
Daarnaast kwam naar voren dat de klant steeds meer specifieke reparatieverzoeken had. Onze afdeling Research & Development (R&D) heeft zich daarom meer toegelegd op specifieke, industriële projecten.
Tot slot zijn we erg trots dat we vanaf heden 2 jaar garantie op reparaties* bieden. We geven met de verruiming van de garantieperiode onze dienstverlening een extra dimensie. In de industriële branche wordt over het algemeen een garantieperiode van 12 maanden afgegeven op reparatie en verkoop van industriële elektronica.

Wat kan beter in 2017?

Uit het KTO zijn de verbeterpunten van onze dienstverlening inzichtelijk gemaakt. Een van de verbeterpunten is de voorraad niveaus van diverse typen elektronica en merken. Naar aanleiding van deze uitkomsten besteden we hier extra aandacht aan. In 2017 leggen we de focus op het verder uitbreiden van de voorraad niveaus!

Wilt u ons klanttevredenheidsonderzoek ook invullen? Vul de enquête in.

Klanten over UNIS Group

> ‘Wat opvalt is dat UNIS Group een grote groei heeft doorgemaakt in het aantal testfaciliteiten ten opzichte van 5 jaar terug!’

> ‘Wat een professioneel en geordend bedrijf!’

> ‘Ik wil u en uw collega’s via deze weg, nogmaals hartelijk danken voor de goede service! Dankzij u en uw team zijn wij nu in staat om tijdig de continuïteit te kunnen borgen’

> ‘We zijn blij verrast door de capaciteit van jullie personeel om defecten op te lossen van kaarten waarvan geen originele informatie beschikbaar is.’